مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 09:352022-01-20سياسي

کارگروه ثبت جهانی بسطام تشکیل می شود


مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: در خصوص ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام، اداره کل پیشنهاد تشکیل کارگروه را به وزارتخانه ارائه کرده تا پیگیر ثبت باشد.

- ، حمید رضا دوست محمدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه حضور در سامانه سامد در استانداری سمنان با بیان اینکه درباره ثبت جهانی بسطام، تاکید کرد: در خصوص ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام، اداره کل پیشنهاد تشکیل کارگروه را به وزارتخانه ارائه کرده پس از تشکیل کارگروه، امکان ثبت جهانی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه فاخر بسطام به لحاظ تاریخی و وجود بایزید بسطامی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: این مجموعه در پرونده میراث جهانی اسلام ثبت است و ساماندهی آرامگاه بایزید بسطامی به زودی اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه تپه باستانی فولاد محله، محوطه تاریخی است، با وجود تپه می توان سایت موزه در دل روستا ایجاد کرد.

با کمک بنیاد مسکن زمین ما عوض داده شود و حریم اطراف تپه آزادسازی شود، تاکید کرد: درباره قلعه دولت آباد دامغان، نیز باید گفت این مکان مالک خصوصی دارد، در صورتی که مالک در مرمت قلعه مشارکت داشته باشد اعتبار مشارکت در مرمت بناهای تاریخی به این قلعه اختصاص می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگروه ثبت جهانی بسطام تشکیل می شود

کارگروه ثبت جهانی بسطام تشکیل می شود