مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 17:552022-01-19اقتصادي

کاهش فرسایش آبی کشور با آبخیزداری/ بیابان زدایی گسترش یابد


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به عملیات آبخیزداری گفت: با کار آبخیزداری، متوسط فرسایش آبی کشور که سالانه بیش از 16 تن در هکتار است، - ایسنا/خوزستان رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به عملیات آبخیزداری گفت: با کار آبخیزداری، متوسط فرسایش آبی کشور که سالانه بیش از 16 تن در هکتار است، را می توان به میزان 9 تن کاهش داد.

مسعود منصور در آیین عملیات اجرایی طرح 2 هزار هکتاری بیابان زدایی که امروز( 29 دی ماه) در منطقه صنعتی کریت کمپ انجام شد، اظهار کرد: کشور خشک و نیمه خشک ما، مشکلات عدیده ای در زمینه فرونشست، فرسایش، رسوب و تخلیه آبخوان ها و دیگر مسائل دارد، نیازمند نهضتی همگانی برای حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی دارد.

همه باید در این راستا پای کار بیایند تا مشکلات، حل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که متولی مدیریت بیش از 83 درصد از عرصه های کشور است، بیشترین وظیفه را در راستای حفظ این منابع دارد.

با کار آبخیزداری، متوسط فرسایش آبی کشور که سالانه بیش از 16 تن در هکتار است، را می توان به میزان 9 تن کاهش داد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه با کار آبخیزداری حدود 70 درصد از خسارات سیل ها کاهش می یابد، گفت: بیش از 450 شهر و 8 هزار روستا و آبادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش فرسایش آبی کشور با آبخیزداری/ بیابان زدایی گسترش یابد

کاهش فرسایش آبی کشور با آبخیزداری/ بیابان زدایی گسترش یابد