مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 16:352022-01-19اجتماعي

وجود 140 هزار هکتار اراضی مستعد تولید گرد و غبار در استان


حدود 140 هزار هکتار اراضی مستعد تولید گرد و غبار در حوزه جنوبی استان وجود دارد.

- ، غلامرضا ابدالی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با دبیران و اعضای سمن های محیط زیستی که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد اظهار داشت: عمده توده های گرد و خاک، منشأ خارجی است و کانون های داخل، خیلی مرکز استان را تحت تأثیر قرار نمی دهند.

وی افزود: به رغم تلاش های چند ساله اخیر در خصوص مهار کانون های داخلی، کماکان حدود 140 هزار هکتار اراضی مستعد تولید گرد و غبار در حوزه جنوبی استان ایلام وجود دارد.

ابدالی ادامه داد: برای انجام تکالیف قانونی، این اداره کل تا کنون، هفت شهرستان مجهز به ایستگاه های سنجش گرد و غبار هستند که به صورت شبانه روزی و برخط، ورود و میزان گرد و غبار را در هوای شهرستان های استان رصد و پایش می کنند.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان از منابع مهم آلودگی هوا در استان است، اظهار داشت: اقدامات مختلفی برای کنترل و کاهش آلودگی خروجی دودکش های کارخانه سیمان صورت گرفته و تا رفع آلودگی کامل این واحد، نظارت ها ادامه خواهد داشت.

ابدالی همچنین در خصوص صنایع نفت و گاز فعال در استان گفت: با تشکیل جلسات و نظارت های مستمر و تلاش مجموعه کارشناسان پتروشیمی، سوزاندن مواد نفتی و گازی در مشعل این واحد به حداقل ممکن رسیده و آلودگی هوا ناشی از سوزاندن تقری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 140 هزار هکتار اراضی مستعد تولید گرد و غبار در استان

وجود 140 هزار هکتار اراضی مستعد تولید گرد و غبار در استان