مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 16:002022-01-19سياسي

استاد دانشگاه پاکستان: افغانستان می تواند محل همکاری تهران و اسلام آباد باشد


استاد دانشگاه پاکستان در نشست «مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها» با توجه به تحولات اخیر و روی کار آمدن طالبان گفت: افغانستان می تواند محل همکاری تهران و اسلام آباد تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، محمدخان ، استاد روابط بین المللی دانشگاه اسلام آباد و رییس سابق علوم سیاسی دانشگاه دفاع ملی پاکستان چهارشنبه(امروز) در نشست آینده روابط ایران و پاکستان در مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در تهران گفت: امام خمینی(ره) به ما نشان داده است که کشور خود را از تحت سلطه استعمار و امپرالیسم رها کنیم.

  وی افزود: پاکستان و ایران در حال حاضر با مشکلات  فنی و توطئه های مختلفی روبرو هستند و روابط میان دو کشور در اندازه مورد انتظار نیست، اما رهبران دو کشور مصمم هستند که سطح روابط خود را ارتقا دهند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هنوز بی اعتمادی میان دو کشور وجود دارد، ادامه داد: مردم پاکستان، رسانه ها و جوامع دانشگاهی و روشنفکران بروی روابط دو کشور تاثیر عمده دارند و متاسفانه این عوامل قادر نبودند نقش خود را در نزدیکی دو ملت ایران و پاکستان ایفا کنند.

  وی تاکید کرد: با عدم ایفای نقش رسانه های دو کشور، رسانه های رقیب افکار عمومی را شکل داده و این موضوع باعث عدم شناخت دو کشور نسبت به یکدیگر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دانشگاه پاکستان: افغانستان می تواند محل همکاری تهران و اسلام آباد باشد

استاد دانشگاه پاکستان: افغانستان می تواند محل همکاری تهران و اسلام آباد باشد