مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:402022-01-19فرهنگي

5 اثر صنایع دستی دهلران نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهلران گفت: پنج اثر از صنایع دستی این شهرستان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده اند.

- ، حمید بختیاری ظهر چهارشنبه در حاشیه تجلیل از برگزیدگان آثار فرهنگی و هنری دهلران اظهار کرد: پنج اثر شهرستان دهلران در رشته مختلف از جمله حصیربافی و گلیم نقش نشان مرغوبیت کالا کسب کرده اند.

وی افزود: هم اکنون تعداد 30 کارگاه شهری و روستایی در رشته های گلیم بافی، حصیر بافی، سیاه چادر بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی های سنتی، نمدمالی، نقاشی روی سفال و … در این شهرستان فعالیت می کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی دهلران اظهار کرد: 2 هزار و 500 صنعتگر دهلرانی در زمینه مشاغل خانگی و انفرادی در رشته های حصیر بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، قلاب دوزی، کیف بافی و … مشغول به فعالیت هستند.

بختیاری یادآور شد: سال های گذشته 300 نفر از مشاغل خانگی با معرفی به بانک های عامل در حوزه شهری و 250 نفر از طریق ثبت نام در سامانه کارا در روستاها تسهیلات دریافت کردند.

وی ادامه داد: پرونده 450 نفر در حوزه روستایی نیز برای اخذ تسهیلات به اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام ارسال شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی دهلران اظهار داشت: سال جاری برای 150 نفر از فعالان حوزه مشاغل خانگی مجوز انفرادی و برای تعداد هفت کارگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اثر صنایع دستی دهلران نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

5 اثر صنایع دستی دهلران نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند