مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:552022-01-19بين الملل

اتحادیه اروپا خواهان نقش مثبت ایران در حل بحران یمن شد


سخنگوی اتحادیه اروپا خواستار ایفای نقش مثبت از سوی ایران برای حل بحران یمن شد.

- اتحادیه اروپا خواهان "نقش مثبت ایران" در حل بحران یمن شد سخنگوی اتحادیه اروپا خواستار ایفای "نقش مثبت" از سوی ایران برای حل بحران یمن شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت و گو با اسکای نیوز عربی گفت: ما برای رسیدن به توافقی که به جنگ یمن پایان دهد تلاش می کنیم.

ایران هم باید نقش مثبت برای پایان دادن به بحران یمن ایفا کند.

وی همچنین بدون اشاره به حملات چندساله عربستان و امارات به یمن و نقش مخرب اروپایی ها در این بحران مدعی شد: اقدامات حوثی های یمن امنیت منطقه را تهدید می کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته است که خواستار حل بحران یمن از طریق راه حل سیاسی و مسالمت آمیز بوده و از همان ابتدا طرح هایی برای حل این بحران و پایان دادن به جنگ پیشنهاد داده است.

اخیرا سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تحولات اخیر مرتبط با یمن اظهار داشت: محاصره و حملات نظامی راه حل بحران یمن نیست و اینگونه اقدامات به افزایش دامنه تنش در منطقه می انجامد.

ایران همواره از ابتکار راه حل سیاسی مبتنی بر پایان پذیرفتن محاصره مردم این کشور، پایان جنگ، عدم مداخله در امور داخلی یمن و حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا خواهان نقش مثبت ایران در حل بحران یمن شد

اتحادیه اروپا خواهان نقش مثبت ایران در حل بحران یمن شد