مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:552022-01-19بين الملل

روسیه هم حضور مبارزان خارجی در آشوب های قزاقستان را تایید کرد


وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه قزاقستان در زمان آشوب های اخیر با چالش بی سابقه ای روبه رو شده بود، گفت جنگجویان و نیروهای خارجی در این ناآرامی ها شرکت داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اولِگ سیرومولوتوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت جنگجویان خارجی در ناآرامی ها و آشوب های اخیر قزاقستان شرکت داشتند.

سیرومولوتوف در مصاحبه با شبکه ) در روزهای نخستین سال 2022، اعتراضاتی در شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانیگیستاو واقع در غرب قزاقستان در پی افزایش دو برابری قیمت گاز مایع برپا شد که برخی این اعتراضات را به خشونت کشاندند و با اغتشاش تلاش کردند تا اعتراضات مردم را به حاشیه بکشانند و به مؤسسات دولتی حمله کرده و از سلاح گرم نیز استفاده کردند.

در پی تشدید اعتراضات، رییس جمهور قزاقستان از روسیه و کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی تقاضا کرد به منظور کمک به این کشور در مهار اعتراضات خشونت آمیز، به قزاقستان نیرو اعزام کنند، اما با این حال برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا فشارها به روسیه را به دلیل اعزام نیرو به قزاقستان برای کمک به آرام کردن اوضاع تشدید کرده و سعی می کنند تا روسیه را به تلاش برای مداخله در قزاقستان متهم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه هم حضور مبارزان خارجی در آشوب های قزاقستان را تایید کرد

روسیه هم حضور مبارزان خارجی در آشوب های قزاقستان را تایید کرد