مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:202022-01-19سياسي

علائم اعتیاد کودکان به اینترنت/ راهکارهایی برای ترک عادات غلط


دبیر دومین پویش کودکان سایبری علائم اعتیاد کودکان به اینترنت را عنوان کرد و راهکارهایی برای ترک ای عادات غلط مطرح کرد.

- سرهنگ علی محمد رجبی در پنجمین روز از پویش مردمی کودکان سایبری در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: دسترسی فزاینده به فضای مجازی و رسانه های اجتماعی، تهدیدات و آسیب های فراوانی برای کودکان به همراه دارد که اگر در این خصوص غفلت یا کم کاری شود هزینه های سنگینی برای کودکان، خانواده ها و جامعه در بر خواهد داشت.

وی افزود: هم زمان با رشد فناوری و گسترش فضای مجازی، فاصله میان افراد بیشتر و روابط اجتماعی و خانوادگی میان آن ها کمتر شده و به دلیل استفاده نامناسب از این فضا، کانون خانواده هم دستخوش تغییراتی شده و پدیده ای به نام اعتیاد اینترنتی رواج پیداکرده است.

رجبی از اعتیاد اینترنتی به عنوان یکی از آسیب های جدی فضای مجازی نام برد و گفت: با توجه به اینکه کودکان از لحاظ سنی در اوج فعالیت های جسمی و اجتماعی شدن قرار دارند؛ بیشترین صدمات اعتیاد به اینترنت متوجه آنها خواهد بود به طوری که می تواند سلامت روانی کودکان را تهدید کند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به تأثیر استفاده از پیام رسان های خارجی در اعتیاد اینترنتی اشاره کرد و گفت: استفاده از پیام رسان های داخلی خصوصاً در حوزه آموزش و ارائه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم اعتیاد کودکان به اینترنت/ راهکارهایی برای ترک عادات غلط

علائم اعتیاد کودکان به اینترنت/ راهکارهایی برای ترک عادات غلط