مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 10:152022-01-19اقتصادي

هر روز چند میلیون لیتر بنزین می سوزانیم؟


مسئولان و کارشناسان معتقدند پرمصرف بودن خودروهای داخلی و نبود حق انتخاب برای خرید خودروهای کم مصرف، در آلودگی هوا و ناکامی اجرای قانون هوای پاک تاثیر شدید گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، آن طور که سازمان محیط زیست اعلام کرده است، میانگین استاندارد خودروهای کشور ما، یورو 2 است و این یعنی مصرف سوخت بالایی دارند و درمجموع در هر 100 کیلومتر، حدود 10 لیتر سوخت می سوزانند؛ در حالی که در همین کشور همسایه مان، ترکیه، خودروها فقط 5.

4 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می کنند! اگرچه بالابودن مصرف سوخت خودروها تنها دلیل آلودگی هوا نیست و در روز هوای پاک ، نباید فقط به آن اشاره کرد، اما تاثیر آن هم کم نیست و مصداقش این که، مهم ترین منابع آلاینده درکلان شهرها، منابع متحرک، یعنی خودروها و موتورسیکلت ها هستند؛ به ویژه از نوع فرسوده آن ها که، مصرف و آلایندگی بیشتری دارند.

شاید به همین دلیل بود که مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی هم در نشست خبری این هفته خود، حسابی از خجالت خودروسازان درآمد و گفت: اگر خودروساز ما، محصولاتی باکیفیت تولید کند و مردم حق انتخاب داشته باشند، قدر مسلم به سراغ خودروهایی با سوخت کم می روند اما مردم ما اکنون حق انتخاب ندارند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر روز چند میلیون لیتر بنزین می سوزانیم؟

هر روز چند میلیون لیتر بنزین می سوزانیم؟