مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 09:002022-01-19فرهنگي

سومین رویداد ملی مجسمه های نمکی در تالاب« کجی» برگزارمی شود


سومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی در تالاب کجی نمکزار نهبندان بعد از ماه مبارک رمضان سال آینده برگزار می شود.

- مجید بیکی فرماندار نهبندان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند گفت: این جشنواره هرسال با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در دو مرحله شامل انتخاب اولیه براساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی براساس اجرای زنده در محل تالاب برگزار می شود.

وی با بیان این که نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره هفته آینده برگزار می شود، افزود: از آنجا که برگزاری جشنواره مجسمه های نمکی مورد استقبال کم نظیر مردم، مسافران و هنرمندان قرار می گیرد توجه به تامین زیرساخت های منطقه ضروری است.

به گفته وی طی دو سال اخیر به دلیل اپیدمی کرونا و محدودیت های اعمال شده امکان برگزاری جشنواره میسر نشد اما پیش بینی می شود سال آینده با توجه به آبگیری مطلوب تالاب این جشنواره با استقبال مردمی گسترده برگزار شود.

وی تالاب کجی نهنبدان را یکی از قابلیت های مهم شهرستان دانست که گام مهمی در زمینه بهبود اقتصادی نهبندان نیز به حساب می آید.

پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با 22 هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است و در ادوار گذشته یکی از تالاب های دایمی ایران بوده و پرندگان مهاجر همه فصول در این منطقه حضور داشته اند اما با گذر زمان و خشکسالی های به وجود آمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین رویداد ملی مجسمه های نمکی در تالاب« کجی» برگزارمی شود

سومین رویداد ملی مجسمه های نمکی در تالاب« کجی» برگزارمی شود