مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:552022-01-19سياسي

طوفان یزد نشریه ای به سبک و سیاق طوفان فرّخی یزدی


طوفان یزد به عنوان یکی از پرخواننده و تأثیرگذارترین نشریات یزد به مدت 21 سال و تقریباً بدون وقفه از سال 1328 تا 1349 در شهر یزد به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «کاظم اسلامیّه» روزنامه نگار و داروساز چاپ شد تا آن که با درگذشت وی تعطیل شد.

- ایسنا/یزد طوفان یزد به عنوان یکی از پرخواننده و تأثیرگذارترین نشریات یزد به مدت 21 سال و تقریباً بدون وقفه از سال 1328 تا 1349 در شهر یزد به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی کاظم اسلامیّه روزنامه نگار و داروساز چاپ شد تا آن که با درگذشت وی تعطیل شد.

حسین مسرّت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص مدیر نامور طوفان یزد، گفت: کاظم اسلامیّه روزنامه نگار و داروساز فرزند حاج محمّد در سال 1286 هجری شمسی در یزد به دنیا آمد، تحصیلات قدیم و جدید را ابتدا در یزد و سپس در اصفهان فرا گرفت و از این راه مختصر آشنایی با انگلیسی و عربی پیدا کرد.

وی افزود: پدر و اجداد او عطّار(داروساز) بودند، از این رو او نیز بدین حرفه روی آورد و چون شرط داشتن داروخانه، داشتن مدرک داروسازی بود، وی توانست گواهی آن را از دارالفنون تهران بگیرد.

مسرت در ادامه با این توضیح که در بسیاری مقالات از طوفان یزد به عنوان روزنامه یاد شده که درست نیست زیرا شهر یزد به استثنای یکی دو روزنامه آن هم در سالهای پر آشوب 1330 تا 1332، تا سال 1375 هیچگاه روزنامه نداشته است، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان یزد نشریه ای به سبک و سیاق طوفان فرّخی یزدی

طوفان یزد نشریه ای به سبک و سیاق طوفان فرّخی یزدی