مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:302022-01-19بين الملل

مسکو: واشنگتن از ایجاد تنش و ارسال سلاح به اوکراین دست بر دارد


سفارت روسیه اعلام کرد که مسکو قصد حمله به کسی را ندارد و واشنگتن چنانچه مایل به حل مشکل از راه دیپلماسی است، باید به تنش ها پایان دهد و از تصمیم ارسال تسلیحات بیشتر به کی یف منصرف شود.

- به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرد که که چنانچه آمریکا می خواهد بحران داخلی اوکراین از طرق دیپلماتیک حل و فصل شود، باید از تصمیم خود مبنی بر ارسال سلاح بیشتر به کی یف دست بر دارد.

در بیانیه مذکور در این باره آمده است: اگر ایالات متحده واقعاً متعهد به تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه درون اوکراینی است، باید از برنامه های تأمین تسلیحات جدید برای نیروهای مسلح اوکراین صرف نظر کند.

در عوض، واشنگتن باید از نفوذ خود بر مقامات اوکراینی استفاده کرده تا آنها را متقاعد کند که از کارشکنی در توافقنامه مینسک دست بردارند.

سفارت روسیه همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو همچنین از واشنگتن می خواهد که به تشنج پیرامون موضوع دونباس (مناطق دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین که با هم به این نام شناخته می شوند) پایان دهد.

سفارت مذکور در این باره یادآور شد که کاخ سفید، وزارت امور خارجه آمریکا و مقامات بلندپایه پنتاگون روز گذشته اظهاراتی را در مورد نبود گام های کاهش تنش در مرز روسیه و اوکراین بیان کرده و استدلال کرده اند که روسیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: واشنگتن از ایجاد تنش و ارسال سلاح به اوکراین دست بر دارد

مسکو: واشنگتن از ایجاد تنش و ارسال سلاح به اوکراین دست بر دارد