مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 21:102022-01-18فرهنگي

نوای فرهنگ و هنر اقوام بومی در تالار حافظ شیراز طنین انداز شد


در حال حاضر که نسل جوان از موسیقی نواحی فاصله گرفته، رسالت هنرمندان بومی، به نمایش گذاشتن زیبایی ها و احیاء فرهنگ نهفته در این نوع موسیقی هست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، پس از گذشت 20 سال از تاسیس و بهره برداری از تالار حافظ شیراز، ویروس کرونا، 22 ماه چراغ این تالار را خاموش کرد.

اما پرداختن به موسیقی اقوام باعث رونق مجدد این تالار شد، آرش صفری با اجرای موسیقی قشقایی گروه ایلسس به سرپرستی و تنظیم میلاد شهریاری در 22 و 23 دی ماه جاری، نوای این موسیقی را در این تالار طنین انداز کرد.

برگزارکننده کنسرت قشقایی، در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: سعی ما همیشه بر این بوده است که بیشتر در موسیقی اقوام کار کنیم، زیرا مظلوم واقع شده اند و  به آنها توجه نمی شود، با اینکه موسیقی غنی را دارند اما به اندازه کافی، به این موسیقی بها نمی دهند.

آرش صفری افزود: از سوی دیگر ارقی که بنده شخصا نسبت به آواهای قشقایی دارم، باعث می گردد تلاش من در راستای اشاعه این فرهنگ و هنر باشد و با همین خط مش پیش بروم.

وی اظهار کرد: موسیقی ما گنجینه بی نظیری است که نسل به نسل، به ما رسیده و تمام تلاش ما حفظ شدن به همان شکل است، موسیقی قشقایی با وجود محدودیت ها، جای کار دارد، در همین اجرای گروه ایلسس به جز آواز ها، همه تصانیف جدیدتر بود و کمتر شنیده شده بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوای فرهنگ و هنر اقوام بومی در تالار حافظ شیراز طنین انداز شد

نوای فرهنگ و هنر اقوام بومی در تالار حافظ شیراز طنین انداز شد