مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 19:352022-01-18بين الملل

هشدار زودهنگام نهاد ناظر آمریکا درباره فروپاشی نیروی هوایی افغانستان


این گزارش به ویژه به ناتوانی آمریکا برای آموزش کارکنان پشتیبانی افغان اشاره کرده که موجب ناتوانی نیروی هوایی افغانستان برای نگهداری هواپیماهایش بدون کمک پیمانکاران آمریکایی می شود.

- این گزارش به ویژه به ناتوانی آمریکا برای آموزش کارکنان پشتیبانی افغان اشاره کرده که موجب ناتوانی نیروی هوایی افغانستان برای نگهداری هواپیماهایش بدون کمک پیمانکاران آمریکایی می شود.

بر اساس اسنادی که به تازگی در آمریکا از وضع محرمانه خارج شده، یک نهاد ناظر این کشور مدت ها پیش از اعلام تصمیم جو بایدن رییس جمهوری برای خروج کامل نیروها از افغانستان، هشدار داده بود که در صورت قطع آموزش و کمک های غرب، نیروی هوایی افغانستان دچار فروپاشی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسه شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ جان سوپکو بازرس کل آمریکا ویژه افغانستان در ژانویه 2021 و چندین ماه پیش از تسلط نیروهای جنبش طالبان بر کابل در نیمه اوت، در نامه ای به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرده بود که نیروی هوایی افغانستان از توانایی ادامه فعالیت پس از عقب نشینی نیروهای آمریکا برخوردار نخواهد بود.

این گزارش به ویژه به ناتوانی آمریکا برای آموزش کارکنان پشتیبانی افغان اشاره کرده که موجب ناتوانی نیروی هوایی افغانستان برای نگهداری هواپیماهایش بدون کمک پیمانکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار زودهنگام نهاد ناظر آمریکا درباره فروپاشی نیروی هوایی افغانستان

هشدار زودهنگام نهاد ناظر آمریکا درباره فروپاشی نیروی هوایی افغانستان