مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:552022-01-18بين الملل

مراجعه افغان ها به سفارت ایران برای خروج از افغانستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان و با وجود تضمین این گروه برای فراهم کردن امنیت و بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم افغانستان، - بخشی از مردم افغانستان همچنان تلاش دارند از طریق قانونی از کشورشان خارج شوند و با حضور در کشور های دیگر ازجمله همسایگان افغانستان، زندگی خود را ادامه دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان و با وجود تضمین این گروه برای فراهم کردن امنیت و بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم افغانستان، اما تلاش ها برای خروج از این کشور به شکل های مختلف ادامه دارد.

شماری از مردم افغانستان در روز های اخیر با مراجعه به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، به دنبال کسب ویزا برای خروج قانونی از افغانستان و سفر به ایران هستند.

ایران بیش از 40 سال یکی از کشور های مهم در میزبانی از مهاجران افغانستان است و افغان های ساکن ایران از همه مزایای شهروندی از جمله درمان، تحصیل و آموزش برخوردار هستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اخیرا گفت، به سبب سرمای زمستان روزانه 5 هزار زن و کودک و مرد افغانستانی وارد مرز های ایران می شوند و در چهار ماه گذشته، شمار آوارگان جدید افغان در ایران به حدود 800 هزار نفر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه افغان ها به سفارت ایران برای خروج از افغانستان

مراجعه افغان ها به سفارت ایران برای خروج از افغانستان