مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:202022-01-18اقتصادي

حمایت از طرح های کلان حوزه انرژی با 138 میلیارد تومان اعتبار


ضرورت گسترش منابع انرژی های نو و تجدیدپذیر سبب شده تا در حدود 138 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های این حوزه اختصاص داده شود.

- ضرورت گسترش منابع انرژی های نو و تجدیدپذیر سبب شده تا در حدود 138 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های این حوزه اختصاص داده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با گسترش بحران جهانی انرژی در دهه های اخیر، توجه به این حوزه، اهمیتی روزافزون یافته است.

محدودیت و پایان پذیری سوخت های فسیلی از یک سو و پیامدهای زیست محیطی استفاده بی رویه از چنین منابع ارزشمندی، تلاش در جهت یافتن منابع انرژی نو و تجدیدپذیر را ضروری می کند.

بنابراین ضرورت توسعه و بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر در سند چشم انداز توسعه کشور در افق 1404 و همچنین برنامه 5ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در برنامه ششم مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

ناظر به همین ضرورت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند راه را برای ورود نوآوری ها به حوزه انرژی با ایجاد بستری برای به کار بستن قابلیت های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش این صنعت هموار کند.

مرکز طرح های کلان ملی فناوری با هدف تحقق اهداف این معاونت اقدام به شناسایی و حمایت از طرح های فناورانه این حوزه در بخش های اصلی انرژی فسیلی، انرژی های نو و تجدیدپذیر و برق و نیروگاه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از طرح های کلان حوزه انرژی با 138 میلیارد تومان اعتبار

حمایت از طرح های کلان حوزه انرژی با 138 میلیارد تومان اعتبار