مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:452022-01-18بين الملل

دی میستورا به موریتانی رفت


فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صحرای غربی در ادامه نخستین سفرش به پایتخت کشورهای آفریقایی، پس از الجزایر به موریتانی رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، طبق بیانیه سازمان ملل، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صحرای غربی، در اولین سفر خود از زمان تصدی این پست، وارد موریتانی شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دی میستورا وارد نواکشوت، پایتخت موریتانی شده است و در آنجا با مقامات موریتانی دیدار خواهد کرد و در اواخر هفته قرار است برای دیدار با مقامات الجزایر به این کشور سفر کند.

نماینده سازمان ملل در امور صحرای غربی دوشنبه نیز با ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو در منطقه تندوف واقع در جنوب غرب الجزایر دیدار کرد.

ده ها سال است که بین مراکش و جبهه پولیساریو بر سر صحرای غربی که سازمان ملل آن را به عنوان یکی از سرزمین های تحت حاکمیت طبقه بندی کرده است، درگیری و نزاع وجود داشته است.

شورای امنیت از آوریل 2017، موریتانی، الجزایر، مراکش و جبهه پولیساریو را طرف های مرتبط با پرونده صحرای غربی می داند.

با این حال مأموریت برای دی میستورا آسان نخواهد بود؛ چرا که مراکش اعلام کرده که با مذاکرات و قطعنامه های سازمان ملل درباره اصل حاکمیت مراکش بر استان های صحرای غربی موافق است، اما طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دی میستورا به موریتانی رفت

دی میستورا به موریتانی رفت