مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:052022-01-18اجتماعي

مشاهده یوزپلنگ آسیایی نر پس از شش سال در بافق یزد/پایش جمعیت یوز در استان


کارشناس نظارت بر حیات وحش سازمان محیط زیست یزد از مشاهده یک فرد یوزپلنگ آسیایی نر در پناهگاه حیات وحش آریز در شهرستان بافق پس از شش سال خبر داد.

- مهدی زارع خورمیزی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: در تاریخ 26/10/ 1400 محیط بانان علی خواجه و عباس دادگر در حین گشت و پایش پناهگاه حیات وحش آریز شهرستان بافق، متوجه حضور یک فرد یوزپلنگ آسیایی شده و موفق به ثبت تصویر از این گونه شدند.

وی در خصوص جزییات این مشاهده ادامه داد: محیط بانان حیات وحش آریز بافق در حال گشت و پایش متوجه جانور وحشی شده و بعد از ارسال عکس با کلیدهای شناسایی و عکسهایی که از این گونه موجود بود، مشخص گردید؛ این یوزپلنگ قبلاً ثبت شده و نام آن هومینو و با جنسیت نر می باشد.

کارشناس نظارت بر حیات وحش سازمان محیط زیست یزد از با اشاره به پیشینه وجود این یوز در استان افزود: در سال 1389 یک یوز ماده به همراه سه توله نر در پارک ملی سیاه کوه مشاهده می شود که این سه توله به اسمهای اردلان و ارسلان و اردوان نام گذاری شدند که این یوز مادر، بعد از طی 150 کیلومتر توله های خود را به دره انجیر اردکان می آورد.

وی در خصوص نامگذاری فعلی این یوز اظهار کرد: این یوز که دیروز مشاهده شد اولین بار در سال 1392 در نزدیکی رودخانه هومینو واقع در پناهگاه حیات وحش دره انجیر مشاهده شد و به همین دلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یوزپلنگ آسیایی نر پس از شش سال در بافق یزد/پایش جمعیت یوز در استان

مشاهده یوزپلنگ آسیایی نر پس از شش سال در بافق یزد/پایش جمعیت یوز در استان