مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 10:552022-01-18اقتصادي

عربستان افت تولید کشورهای دیگر را جبران نمی کند


شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد کشورش قصد ندارد فراتر از سهمیه تولیدی که تحت توافق اوپک پلاس دارد، نفت تولید کند تا کمبود عرضه اعضای دیگر این گروه را جبران کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوپک و 10 تولیدکننده متحد این گروه با افزایش تولید ماهانه به میزان 400 هزار بشکه در روز، امیدوارند تولیدشان را تا اواخر سال 2022 به سطح پیش از پاندمی احیا کنند اما همه اعضای این گروه احتمالا نتوانند تولیدشان را بیشتر از این افزایش دهند و به حداکثر سطح تولیدشان نزدیک شده اند.

این وضع تردیدهایی را درباره توانایی اوپک پلاس برای تامین کافی نفت برانگیخته و باعث شده است درباره اعضای دیگر گروه مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی که ظرفیت مازاد تولید کافی دارند گمانه زنیهایی مطرح شود که شاید این تولیدکنندگان لازم باشد مداخله کرده و عرضه کمتر تولیدکنندگان دیگر را جبران کنند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در حاشیه کنفرانس دوبی به پلاتس گفت: ما یک توافق اوپک پلاس داریم و من باید به توافق با همکاران و دوستانم احترام بگذارم.

با این حال سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در این کنفرانس گفت: اوپک پلاس باید اطمینان حاصل کند که عرضه در بازار محدود نمی شود تا قیمتهای باثبات حفظ شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان افت تولید کشورهای دیگر را جبران نمی کند

عربستان افت تولید کشورهای دیگر را جبران نمی کند