مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 10:102022-01-18اقتصادي

حذف ارز ترجیحی پاک کردن صورت مسئله است


یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ترجیحی به شکل کلی در واقع پاک کردن صورت مسئله است و تأثیر منفی روی بازار می گذارد.

- حسین محمد صالحی در گفت وگو با ایسنا درباره افزایش روز افزون قیمت برخی از کالاها و فشار بر سفره مردم، اظهار کرد: با وجودی که هنوز ارز ترجیحی حذف نشده است، اما بار روانی آن بر قیمت کالاها تأثیر گذاشته و چون نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی از ارز ترجیحی بهره می برند، اگر ارز ترجیحی این اقلام حذف شود قیمت ها سرسام آور بالا می رود، همان طور که هم اکنون بار روانی این امر سبب شده قیمت این اقلام افزایش یابد.

وی افزود: برای مثال وقتی ارز ترجیحی نهاده های دامی حذف می شود دامدار باید ارز ترجیحی نهاده های دامی را آزاد تهیه کند که به همین دلیل قیمت گوشت و لبنیات افزایش زیادی پیدا می کند و تأثیر منفی بر بازار خواهد داشت.

نماینده مردم چادگان، فریدن و فریدونشهر در مجلس، گفت: وقتی ارز ترجیحی حذف می شود باید ببینیم درآمد حاصل از حذف ارز چگونه روی سفره و معیشت مردم تأثیر می گذارد.

هرچند که حذف ارز ترجیحی باعث می شود که جلوی بسیاری از اختلاس ها و مفاسد گرفته شود، اما حذف آن هم در واقع انتخاب، میان بد و بدتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز ترجیحی پاک کردن صورت مسئله است

حذف ارز ترجیحی پاک کردن صورت مسئله است