مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 08:252022-01-18فرهنگي

بهره گیری از شیوه های مدرن مواجهه با مخاطب در تئاتر خیابانی


مجید امرایی عضو هیات انتخاب آثار بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر یادآور شد آثاری که در بخش محیطی این دوره از جشنواره حاضر شده اند شیوه های مدرن و جدیدی از مواجهه با مخاطب را تجربه کرده اند.

- مجید امرایی عضو هیات انتخاب بخش خیابانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از مهم ترین ویژگی های آثار این دوره را تنوع در سوژه ها خواند و گفت: این تنوع فقط مختص محتوا و مضمون نبود بلکه در شیوه های اجرایی هم کاملاً محسوس دیده می شد.

یعنی از نمایش هایی که تکیه شان کاملاً بر کلام است گرفته تا نمایش هایی که نیازمند بهره مندی از تکنولوژی اجرا در خیابان هستند می توان گفت که شیوه های مواجه جدید و مدرنی را با مخاطب به نمایش می گذارند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگری که در آثار امسال دیده می شد این بود که به نظر می رسد تئاتر خیابانی به جایگاهی رسیده که می تواند در رقابت و در کنار آثار طراز اول بخش صحنه ای حرفی برای گفتن داشته باشد.

مضاف بر اینکه آثار و گروه های تئاتر خیابانی شهرستانی همچنان پیش روتر از تهران عمل می کنند؛ شاید به این دلیل که ذهن آرام تر یا فضای مناسب تری در اختیار دارند.

به هر حال تهران مشکلات و معضلات خاص خود را برای تمرین و اجرا در فضای باز دارد و به نظر می رسد شهرستان ها همچنان هم در تولید آثار جدید و هم شیوه های نوین مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از شیوه های مدرن مواجهه با مخاطب در تئاتر خیابانی

بهره گیری از شیوه های مدرن مواجهه با مخاطب در تئاتر خیابانی