مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 18:352022-01-17سياسي

افروز: در فرزندآوری سن «زیستی» و «روانی» مهم تر از سن «شناسنامه ای» است


روانشناس و استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه ازدواج نیازی فطری و ضرورتی اجتماعی و فرزندآوری لازمه حیات پویا و نشاط اجتماعی است، گفت: - اینکه گفته می شود زنان بالای 35 سال بچه دار نشوند واماندگی فرهنگی است.

در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم تر از سن شناسنامه ای است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامعلی افروز رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چهل و هشتمین جلسه از سلسله نشست های اندیشه ورزی این اندیشکده اظهار کرد: قوانین فرزندآوری در برخی کشورها قابل مقایسه با ایران نیست.

برای مثال در انگلستان پس از ازدواج به افراد خانه ای 45 متری داده می شود و پس از تولد فرزند به آنها خانه ای دو خوابه داده می شود.

عده ای نگران گسست روابط مادر و فرزند در فرزندآوری سنین بالا هستند.

برای مثال می گویند این امر که مادری 65 ساله فرزندی پنج ساله داشته باشد نگران کننده است حال آنکه گسست در عواطف معنا ندارد و اگرچه ازدواج و فرزندآوری به هنگام بسیار بهتر است اما اگر به هر دلیلی این امر به تعویق افتاد نباید نگران بود.

وی گفت: با توجه به افزایش سن زیستی در جهان، گستره سنی زنان دو برابر شده است، درواقع زنان 40 ساله اکنون همانند دختران 20 ساله 100 سال قبل هستند و از این رو اگرچه ازدواج به هنگام بسیار بهتر است؛ اما اگر به هر دلیلی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افروز: در فرزندآوری سن «زیستی» و «روانی» مهم تر از سن «شناسنامه ای» است

افروز: در فرزندآوری سن «زیستی» و «روانی» مهم تر از سن «شناسنامه ای» است