مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 18:052022-01-17سياسي

هنر نستعلیق را قبل از مصادره ثبت کنید


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هنر خوشنویسی نستعلیق متعلق به این مرز و بوم است و باید مسئولان کشور قبل از مصادره آن به نام سایر کشورها، - به نام ایران ثبت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در نخستین هنرواره ملی خوشنویسی ایران دل در حوزه هنری اردبیل اظهار کرد: به همت هنرمندان و با مفاهیمی ارزشمند این هنرواره برگزار شده و آثار منتخب در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی هنر خوشنویسی را هنر ناب ایرانی برگرفته از مفاهیم و مبانی ارزشی و الهی توصیف کرد و گفت: ما باید این هنر را ارج نهاده و خوشنویسی نستعلیق را که میراث گذشتگان است، به خوبی صیانت کنیم و قبل از اینکه دیگران آن را به نام خود ثبت کنند، شایسته است به نام ایران به ثبت جهانی برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: خط ثلث به نام کشور ترکیه به ثبت رسیده در حالی که هیچ آثاری از خط عربی در این آثار هنری دیده نمی شود که به جای آنکه کشور عراق خط ثلث را به نام خود ثبت کند، ترکیه در این زمینه پیشقدم شده و با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف در کنار ابنیه های تاریخی سعی می کند خط ثلث را به اسم کشور خود ترویج و تبلیغ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر نستعلیق را قبل از مصادره ثبت کنید

هنر نستعلیق را قبل از مصادره ثبت کنید