مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 15:102022-01-17فناوري

برگزاری نمایشگاه نقاشی «سلطه ی آبی» در موزه نقشه تهران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در نمایشگاه سلطه ی آبی تعدادی از آثار شایان آرتا نقاش، - موزه نقشه تهران تا 30 دی ماه جاری، میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی های شایان آرتا (قرائتی) با نام سلطه ی آبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در نمایشگاه سلطه ی آبی تعدادی از آثار شایان آرتا نقاش، طراح، مدرس و محقق هنر های تجسمی، به نمایش درآمده که موضوع این آثار برگرفته از عرفان، رنگ آبی و طبیعت است.

آرتا در خصوص بکارگیری رنگ آبی در آثاری که در این نمایشگاه، ارائه شده است، اظهار کرد: در تاریخ ایران رنگ آبی بسیار جذاب است و از دوران هخامنشی تا صفویه ایرانیان در آثار هنری خود رنگ آبی خاصی همچون آبی پروس و لاجوردی را به جهان عرضه کرده اند.

این هنرمند یکی از ویژگی های این آثار هنری را که از سال 1396 تاکنون خلق شده اند را استفاده از ادبیات عرفانی دانست و در این رابطه گفت: بخشی از این آثار برگرفته از دیوان شمس است و امیدوارم تماشای این آثار، مخاطب را به سمت ادبیات غنی سوق دهد که می تواند در زمان کنونی افراد را از بن بست های ذهنی بیرون بکشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نمایشگاه نقاشی «سلطه ی آبی» در موزه نقشه تهران

برگزاری نمایشگاه نقاشی «سلطه ی آبی» در موزه نقشه تهران