مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 14:352022-01-17اقتصادي

پشت صحنه پرداخت تسهیلات به طرح مسکن دولت


با وجود اینکه صالح آبادی از کاهش تکالیف بانک ها در بودجه سال آتی به عنوان عامل مهم برای جلوگیری از شدت گرفتن تورم نام برده، اما قرار است بانک ها 20 درصد از کل تسهیلات پرداختی خود را به طرح نهضت ملی مسکن بدهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اعتماد، ناترازی بانک ها به دلیل افزایش تسهیلات تکلیفی همچنین کسری بودجه دولت از مهم ترین دلایل بالا رفتن تورم در کشور است.

از مدت ها پیش بانک ها موظف به حل و فصل مشکلات ترازنامه ای خود شدند تا از این طریق بتوان جلوی افزایش پایه پولی گرفته شود.

دولت معتقد است که با اقدامات خود جلوی افزایش تورم را گرفته و از سوی دیگر رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده که وضعیت در سال 1401 بهتر از سال جاری خواهد بود؛ صالح آبادی بر این باور است که دو عامل ناترازی بانک ها به دلیل افزایش تسهیلات تکلیفی همچنین استقراض دولت از بانک مرکزی که نشات گرفته از کسری بودجه دولت است، باعث بالا رفتن و تداوم تورم های بالا در کشور می شوند.

صحبت های رییس کل بانک مرکزی بیان علت جدیدی برای تورم نیست، اما اینکه چرا با پرداخت تسهیلات تکلیفی برای طرح نهضت مسکن موافقت کرده، جای تعجب است، چراکه این اقدام نوعی پرداخت اجباری سیستم بانکی به دولت است؛ در این راستا محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که 20 درصد از تسهیلات بانکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت صحنه پرداخت تسهیلات به طرح مسکن دولت

پشت صحنه پرداخت تسهیلات به طرح مسکن دولت