مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 20:052022-01-16بين الملل

مقام یمنی: 21هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده اند


مدیر صندوق حمایت و توانمندسازی معلولین یمن گفت که از ابتدای تهاجم ائتلاف سعودی 21 هزار نفر در استان صعده دچار معلولیت شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی زرعه مدیر صندوق حمایت و توانمندسازی معلولان دولت نجات ملی یمن (صنعاء) گفت که از ابتدای تهاجم ائتلاف سعودی به یمن 21000 زن و مرد و کودک و پیر در استان صعده معلول شده اند.

او به شبکه المسیره گفت که در منطقه مرزی الرقو فقط 5040 نفر در هفت سال گذشته در پی حملات هوایی، توپخانه ای و انفجار مین معلول شده اند که به طور ماهانه 60 معلول می شود.

علی زرعه همچنین گفت که هزاران کودک با ناهنجاری های جسمی و روانی به دنیا آمده اند که طبق گفته پزشکان به دلیل نوع سلاح های ائتلاف سعودی است و در این میان سازمان های جهانی توجهی به این موضوع ندارند و صرفا تمامی تلاش و توجهشان این است که در روز جهانی معلولین که سالی یک بار است، خودی نشان داده و کار تبلیغاتی کنند.

به گفته این مقام یمنی، صندوق کودکان ملل متحد یونیسف فقط 3 درصد نیاز صندوق حمایت و توانمندسازی معلولین در صعده را تأمین می کند و کفاف بسیاری از هزینه ها را نمی دهد.

او همچنین گفت که مین ها و بمب های باقی مانده از حملات دشمن و همچنین بمب های خوشه ای و حملات هوایی عامل اصلی معلولیت کودکان و زنان است و همچنین بسته بودن فرودگاه صنعاء،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام یمنی: 21هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده اند

مقام یمنی: 21هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده اند