مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 16:252022-01-16سياسي

استان کرمان با مشکل تغییرات اقلیمی مواجه است / کشاورزی حمایت شود


نماینده مردم سیرجان در مجلس با اشاره به تغییرات اقلیمی گسترده در کرمان گفت: یک روز آبی برای کشاورزی وجود ندارد و روز بعد سیل استان را فرا می گیرد.

- ، شهباز حسن پور عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: کشاورزی هم اکنون مهمترین عامل ایجاد اشتغال در استان کرمان محسوب می شود و باید مورد حمایت و توجه جدی مسئولان باشد.

وی به تولید محصولات مختلف از جمله پسته، خرما، مرکبات و محصولات جالیزی در کرمان اشاره کرد و گفت: کرمان نیاز بخش زیادی از استان های کشور را تأمین می کند و باید مدیریت منسجم و اقتصاد محور بر کشاورزی کرمان حاکم باشد.

وی ادامه داد: استفاده از روش های علمی در کشت و تولید محصولات مختلف بسیار مهم است و از سوی دیگر تولید صادرات محور و تسهیل در صادرات باید در بخش محصولات کشاورزی انجام شود.

حسن پور بر کمبود آب و خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: سال ها استان کرمان با کمبود شدید بارندگی مواجه بوده است و به همین دلیل توسعه آبیاری مکانیزه باید در دستور کار باشد.

وی بر توسعه تحقیقات در بخش کشاورزی تاکید کرد گفت: باید از مشاغل و تولیدات در این بخش حمایت شود و با افزایش تحقیقات علمی زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی و کمبود آب را فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان کرمان با مشکل تغییرات اقلیمی مواجه است / کشاورزی حمایت شود

استان کرمان با مشکل تغییرات اقلیمی مواجه است / کشاورزی حمایت شود