مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 16:152022-01-16اقتصادي

هیئت ازبکستانی در راه ایران/ برنامه گسترده برای صادرات به چین داریم


معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: هیئتی از ازبکستان به ایران می آید و به چابهار به عنوان یکی از مکان هایی که برای ایجاد انبار و دپوی کالا و نیز صادرات و واردات استفاده می شود، - ، مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در گفتگویی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع مناطق آزاد تصریح کرد: امروز درباره بررسی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و بررسی مشکلات و اینکه چگونه می توان به رفع چالش ها کمک کرد نشستی با سعید محمد رییس مناطق آزاد کشور برگزار کردیم.

وی افزود: مناطق آزاد می تواند برای ما منبع ارزی بالایی در جهت صادرات و تولید و صدور خدمات مهندسی به شمار رود و سعید محمد گزارشی از سرمایه گذاری و موانع و چالش ها و همچنین امتیازاتی که این مناطق دارد ارائه داد و ارگان های مختلف نیز نظرات خود را ارائه دادند.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: مشکل اساسی این است که بسیاری از قوانین مناطق آزاد ما مخدوش شده است و تشویقی است برای افرادی که در خارج زندگی می کنند، تا در این مناطق سرمایه گذاری کنند.

مناطق آزاد ما در جهت واردات بود الان فشارمان در این جهت است که تولید در این مناطق انجام شود و آن تولید را صادر کنیم، نه اینکه آن را وارد کشور کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت ازبکستانی در راه ایران/ برنامه گسترده برای صادرات به چین داریم

هیئت ازبکستانی در راه ایران/ برنامه گسترده برای صادرات به چین داریم