مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 14:402022-01-16سياسي

حق مسکن و بن خواربار، حق همه کارگران است


یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه حداقل دستمزد حذف شدنی نیست و همه کارگران حق برخورداری از بن خواربار و حق مسکن را دارند، گفت: هر مزدی که تحت عنوان مزد منطقه ای، - مزد جغرافیایی یا مزد صنفی تعیین شود، نباید از حداقل مزد مصوب شورای عالی کار کمتر باشد و زمینه سوء استفاده از نیروی کار را به وجود آورد.

رحمت الله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی تعیین دستمزد منطقه ای در کشور اظهار کرد: تاکید ما همواره اجرای صحیح قانون کار بوده و اعلام کرده ایم که مخالفت تعیین مزد به شیوه منطقه ای نیستیم ولی هنوز زیرساخت آن در کشور فراهم نیست.

وی افزود: اینکه بخواهیم برای هر منطقه از کشور به دلیل شرایط اقتصادی آن، فرضا تهران یک نرخ مزد و برای یک منطقه دیگر مثل کرمان یا سیستان و بلوچستان یا خراسان جنوبی یک نرخ مزد درنظر بگیریم، نیاز به زیرساختهای قوی دارد و ما هنوز هیچ اقدامی در خصوص روند اجرا و پیامدهای این شیوه تعیین مزد صورت نداده ایم.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: در بحث مزد توافقی نیز معتقدم که این شیوه به زیان کارگران است و موجبات سوء استفاده از نیروی کار را فراهم می کند.

متاسفانه عده ای درصدد زدن الحاقیه و تبصره به ماده 41 قانون کار هستند تا به بهانه بیمه نیروی کار مزد توافقی را علم کنند و حقوق کمتر از مصوب شورای عالی کار به کارگر بده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق مسکن و بن خواربار، حق همه کارگران است

حق مسکن و بن خواربار، حق همه کارگران است