مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 14:152022-01-16اجتماعي

زنجان/ کشف ظرف سفالی هزاره اول قبل از میلاد


شهرستان طارم به دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه ها، تپه ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش ازتاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت های باستانی قرار دارد.

- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان از کشف 9 ظرف سفالی تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در حین پایش نیروهای یگان حفاظت در روستای انذر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، حسینعلی فضلی (فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان) گفت: 9 ظرف سفالی، دو کوزه دسته دار، دو لیوان دسته دار، یک بشقاب و چهار طرف سفالی دیگر به رنگ سیاه و نخودی در حین پایش از تپه های تاریخی شهرستان طارم کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با همکاری سازمان های مردم نهاد، میراث بانان افتخاری و همچنین دستگاه های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه روزی از بناهای تاریخی و محوطه های باستانی این استان مراقبت و محافظت می کنند.

او بیان کرد: شهرستان طارم به دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه ها، تپه ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش ازتاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت های باستانی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان/ کشف ظرف سفالی هزاره اول قبل از میلاد

زنجان/ کشف ظرف سفالی هزاره اول قبل از میلاد