مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 13:152022-01-16اقتصادي

حفر چاه به بهانه باغ شهرها غیرمجاز است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: حفر چاه به بهانه باغ شهرها غیرمجاز است.

- اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آب و بحران کمبود آن به عنوان یکی از موضوعات و چالش های اساسی در سطح دنیا مطرح است و استان زنجان نیز از این امر مستثنی نیست؛ چراکه این استان با قرارگیری در منطقه نیمه خشک کشور، در بیشتر سال ها به میزان بسیار کم بارندگی دریافت می کند.

وی با بیان اینکه بارش ها در کشور ما یک سوم بارش های جهانی است، افزود: وزارت نیرو طرح ملی سازگاری با کم آبی را به تصویب رسانده که شامل پروژه های سازه ای و غیرسازه ای است تا پروژه ها عملیاتی شوند و در این خصوص در استان زنجان نیز برابر با ابلاغ ها اقدامات لازم انجام می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه از 7 دشت استان به دلیل شرایط بحرانی آب در پنج دشت ممنوعیت برای برداشت وجود دارد، ادامه داد: در طول سالیان، میزان افت سطح آب زیرزمینی در دشت ابهر 30 متر و در دشت سجاس 10 متر بوده و این در حالی است که 95 درصد نیاز صنعت به آب از همین آب های زیرزمینی تامین شده است.

افشاری با تاکید بر اینکه به هیچ وجه مجوز چاه کشاورزی در خارج از شهر صادر نمی شود، تصریح کرد: ممکن است به بهانه ایجاد باغ شهر در اطراف شهر مردم بخواهند به شکل غیرمجاز به حفر چاه اقدام کنند که غیرقانونی بوده و با متخلفان برخورد انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفر چاه به بهانه باغ شهرها غیرمجاز است

حفر چاه به بهانه باغ شهرها غیرمجاز است