مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 12:452022-01-16بين الملل

آمریکا: هنوز به دنبال کاهش خطر چین از طریق گفت وگو هستیم


معاون کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه ایالات متحده گفت، آمریکا به تلاش هایش برای کاهش خطرات هسته ای و امنیتی چین از طریق گفت وگوهای دوجانبه و در قالب پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ادامه می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، بانی جنکینس، معاون کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه آمریکا این نظرات را چند روز پس از آن مطرح کرد که آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس در بیانیه ای مشترک، اعلام کردند که باید از جنگ هسته ای جلوگیری کرد و چنین تسلیحاتی باید فقط کاربرد دفاعی و نقش بازدارندگی داشته باشند.

پنج کشور دارای سلاح هسته ای، موسوم به P5، عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و هر یک در تصمیمات مربوط به امنیت بین المللی حق وتو دارند.

جنکینس گفت، شرکت کردن P5 در این گفت وگوها کمک کننده است.

او همچنین بر اهمیت این بیانیه مشترک تاکید کرد، بیانیه ای کم سابقه که پیام تاریخی سال 1958 رونالد ریگان، رییس جمهوری وقت آمریکا و میخاییل گورباچف، رهبر وقت شوروی را یادآور شد.

این دو رهبر سابق در بیانیه خود پیامی مشابه با بیانیه P5 را منتشر کرده بودند: جنگ هسته ای پیروز ندارد و هرگز نباید آغاز شود.

زمان انتشار این بیانیه نیز از اهمیت برخوردار است چرا که تقابل آمریکا و چین در سال های اخیر شدت یافته و به نظر می رسد پکن در حال ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: هنوز به دنبال کاهش خطر چین از طریق گفت وگو هستیم

آمریکا: هنوز به دنبال کاهش خطر چین از طریق گفت وگو هستیم