مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 12:252022-01-16اقتصادي

به جای کارمند، کافرما شوید


مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی استان زنجان گفت: با نهادینه شدن فرهنگ اشتغال خرد و خانگی جوانان باید بیاموزند که به جای کارمند بودند می توانند کارفرما باشند.

- لیلا اجلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز بازار کار، افکار جوانان و فارغ التحصیلانی که دنبال مشاغل کارمندی و پشت میزنشینی هستند، باید تغییر کند و به جای سوق دادن افراد جویای کار به سمت مشاغل کاذب و ناپایدار باید مشاغل خرد و خانگی را رونق دهیم که درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی برای کشور دارند.

وی افزود: در حال حاضر مشاغل خرد و خانگی جزو مشاغل کم سرمایه بر به شمار می رود و علاوه بر اینکه می توانند به یک شغل برای اعضای خانواده تبدیل شود، کمک هزینه و افزایش درآمد آن خانواده هم می تواند باشد.

این مسئول با اشاره به مزیت کسب و کارهای خانگی، ادامه داد: در قالب اشتغال خانگی هم فرد زندگی خود را اداره می کند و هم اعضای یک خانواده مشغول کار می شوند.

امروز کشورهایی که حجم گسترده ای از تجارت جهانی را در اختیار گرفتند از ورود به مشاغل خرد و کوچک و خانگی که هزینه تمام شده پایینی دارد، آغاز کرده اند.

اجلی تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز بازار کار، باید افکار جوانان جویای کار و فارغ التحصیلانی که به دنبال مشاغل کارمندی و پشت میزنشینی هستند، تغییر بدهیم و فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به جای کارمند، کافرما شوید

به جای کارمند، کافرما شوید