مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 11:502022-01-16سياسي

رشاد: تحصیل سلامت جسمانی بدون حصول سلامت اخلاقی ممکن نیست


رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: هرچند اطبا عهده دار تامین سلامت جسم هستند، اما تامین سلامت جسم بدون سلامت روح میسر نبوده و تحصیل سلامت جسمانی بدون حصول سلامت اخلاقی ممکن نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با محوریت ملاحظات اخلاقی در پاندمی کووید19 و دستیابی دانشجویان علوم پزشکی به هویت حرفه ای، با سخنرانی باقر لاریجانی، آیت الله علی اکبر رشاد، حمیدرضا رشیدی نژاد، همراه با پنل های تخصصی دیگر در روز دوشنبه 20 دی ماه جاری آغاز به کار و روز چهارشنبه 22 دی ماه به پایان رسید.

دین اسلام پنج ضلع و رکن دارد آیت الله رشاد گفت: غالباً گفته می شود که اسلام دارای سه بعد است، یعنی اضلاع و ابعاد هندسه ی معرفتی دین سه ضلع عقاید، احکام و اخلاق است.

اما هندسه معرفتی دین از نظر ما دارای پنج بعد و پنج ضلع است.

هندسه معرفتی دین از نظر ما دارای پنج بعد و پنج ضلع است.

ضلع عقائد، ضلع باورها که دانش کلام عهده داره تبیین و ترویج آن است و بر اساس ارزش های دینی مبانی برآمده از دین و با روش معتبر دینی آنها را به دست آورد، ضلع سوم ضلع معنویت است چهارچوب مواجهه با باطن هستی و رفتار بر اساس این مواجهه که معنویت نام دارد، ضلع چهارم نیز ضلع اخلاق است، فضائل و رذائل،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشاد: تحصیل سلامت جسمانی بدون حصول سلامت اخلاقی ممکن نیست

رشاد: تحصیل سلامت جسمانی بدون حصول سلامت اخلاقی ممکن نیست