مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 11:352022-01-16سياسي

یکصدمین پایگاه میراث فرهنگی کشور درمزار شیخ احمد جام افتتاح شد


با حضور مدیرکل پایگاههای میراث فرهنگی کشور، یکصدمین پایگاه میراث فرهنگی کشور درمزار شیخ احمد جام تربت جام افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداه کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، با حضور مدیرکل پایگاه های میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی و شهری، یکصدمین پایگاه میراث فرهنگی کشور در مزار شیخ احمد جام تربت جام افتتاح شد.

فرهاد عزیزی مدیرکل پایگاه های میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم گفت: مجموعه فرهنگی و تاریخی مزار شیخ احمد جام مجموعه ای بسیار ارزشمند است که در لیست موقت ثبت جهانی قرار گرفته و با اقدامات کارشناسی، میراث ملموس بسیار ارزشمند معنوی و تاریخی این مجموعه باید به دنیا معرفی شود.

وی افزود: مهم ترین دلیل راه اندازی پایگاه میراث فرهنگی این است که با مدیریت منسجم، نیازهای این مجموعه را در سایت ثبت کند و محافظت و مراقبت خوبی از مجموعه انجام شود.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت هایی که یک اثر ملی برای جهانی شدن لازم دارد، باید در مجموعه آماده سازی لازم انجام و همه دستگاهای اجرایی که در میراث فرهنگی نقش دارند نقش خودشان را ایفا کند تا اقداماتی در شان این مجموعه ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکصدمین پایگاه میراث فرهنگی کشور درمزار شیخ احمد جام افتتاح شد

یکصدمین پایگاه میراث فرهنگی کشور درمزار شیخ احمد جام افتتاح شد