مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 10:252022-01-16سياسي

«الرجال قوامون علی النساء» به معنای مردسالاری نیست


رییس دانشکده الهیات دانشگاه ایلام گفت: برداشت های ناروا از متون دینی به زیان زنان ییک از مشکلات اساسی است و نباید بر اساس برداشت ها و تفاسیر نادرست، - حقوق زنان را محدود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمس الله سراج در نشست معرفت افزایی حجاب و عفاف در دانشگاه ایلام، با بیان اینکه موقعیت اجتماعی زنان در جامعه ما ضعیف است، اظهار داشت: عدم خودباوری یک از نقاط ضعف اصلی بانوان در جامعه ماست، که متأسفانه به توانایی های خود باور ندارند و نمی توانند تمام حقوق خود را استیفا کنند.

وی با بیان اینکه باید دختران را از سن خیلی پایین آموزش داد تا اعتماد به نفس یافته و زمینه بالندگی توانایی های خود را فراهم آورند، تصریح کرد: عدم شناخت وظایف یکی دیگر از مشکلات بانوان در جامعه است و زنان باید هنرمندانه محیط خانواده را مدیریت کنند و با کمترین هزینه و بدون اینکه باعث سردی محیط خانوادگی شوند، رویکردهای سنتی را کنار زده و به فراخور دنیای جدید وظایف خود را انجام دهند.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام تعصب های نابجا را یکی دیگر از مشکلات در این زمینه عنوان کرد و گفت: بر اساس عرف، باورهای غلطی در ذهن زنان و مردان جامعه شکل گرفته، که مانع رشد زنان می شود برای نمونه این باور غلط در ذهن بعضی خانم ها وجود دارد، که در یک دعوا و یا بگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«الرجال قوامون علی النساء» به معنای مردسالاری نیست

«الرجال قوامون علی النساء» به معنای مردسالاری نیست