مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 10:252022-01-16بين الملل

بورل: اتیوپی به گفت وگو و آشتی ملی نیاز دارد


نماینده ارشد اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاست امنیتی اعلام کرد، اتیوپی به گفت وگو و آشتی ملی نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از صدی البلد، جوزپ بورل، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاست امنیتی به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان ملل در خصوص کشته شدن ده ها تن از ساکنان اقلیم تیگرای در حملات پهپادی طی سال گذشته میلادی واکنش نشان داد.

بورل در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، براساس گزارش سازمان ملل، بیش از 100 غیرنظامی در سال گذشته میلادی در حملات هوایی به تیگرای کشته شدند.

این مسئول اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد، هدف قرار دادن غیرنظامیان با پهپادها، گام جدیدی در مسیر گفت وگو و آشتی ملی نیست و اتیوپی در حال حاضر به این دو نیاز دارد.

پیشتر سازمان ملل اعلام کرد، اقلیم تیگرای تحت محاصره واقعی است و این مسأله منجر به ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه می شود.

این سازمان همچنین اعلام کرد، از اوایل ماه ژانویه دست کم 108 تن در جریان حملات هوایی در تیگرای کشته شدند و احتمال ارتکاب جنایت های جنگی وجود دارد.

در همین راستا، الیزابت تروسل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری میلادی در پی حملات هوایی به منطقه تیگرای که احتمال دارد توسط نیروهای هوایی اتیوپی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل: اتیوپی به گفت وگو و آشتی ملی نیاز دارد

بورل: اتیوپی به گفت وگو و آشتی ملی نیاز دارد