مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 10:202022-01-16اجتماعي

کوه خواری و جنگل تراشی بیشتر محیط زیست را تهدید می کند یا سگ؟!


در حالی برخی اصرار دارند سگ ها را تهدید اصلی برای حیات وحش معرفی کنند که ما شاهد تهدیدهای اصلی تر و جدی تر برای گونه های حیات وحش ایران از جمله، - کوه خواری و جنگل تراشی بیشتر محیط زیست را تهدید می کند یا سگ؟! ایسنا/البرز یک محقق تنوع زیستی گفت: در حالی برخی اصرار دارند سگ ها را تهدید اصلی برای حیات وحش معرفی کنند که ما شاهد تهدیدهای اصلی تر و جدی تر برای گونه های حیات وحش ایران از جمله، سدسازی ها، معدن کاوی ها، کوه خواری، جنگل تراشی و … هستیم.

دکتر کیانا گودرزی، متخصص علوم و مهندسی محیط زیست گرایش تنوع زیستی در گفت و گو با ایسنا ضمن انتقاد از انتشار و اظهار نظرهای افراد مختلف در خصوص موضوع حساس مدیریت حیوانات شهری، گفت : متاسفانه این روزها شاهد این هستیم که برخی بدون هیچ گونه تحقیقی نسبت به انتشار مطالبی از افراد مختلف که بسیاری از آنها هیچ گونه تخصص و دانشی در خصوص کنترل و مدیریت جمعیت حیوانات شهری ندارند ، اقدام می کنند.

گودرزی افزود: به طور مثال، بارها مطالب تحریف شده و غیر علمی در مورد ارایه آمار اشتباه در مورد تلفات گونه های حیات وحش توسط سگ ها، بزرگنمایی انگل توکسوپلاسموز و آمار باز هم اشتباه در مورد انتقال این انگل صرفاً از طریق گربه ها، شیطان نمایی حیوانات شهری و ترویج حیوان هراسی مغرضانه به مردم منتشر شده است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه خواری و جنگل تراشی بیشتر محیط زیست را تهدید می کند یا سگ؟!

کوه خواری و جنگل تراشی بیشتر محیط زیست را تهدید می کند یا سگ؟!