مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 09:052022-01-16سياسي

دوران ادبی معاصر ایران از چه حال و هوایی برخوردار است


مرور جریان های ادبی که در دوران معاصر ایران فعالیت داشتند، می تواند به ما درکی از نوع تفکرات، گرایش های سیاسی و مذهبی و فضای حاکم بر این دوران را نشان دهد همچنین می توان به این نتیجه رسید که آثار ادبی که در این دوران نوشته شدند از فضای جامعه خود تاثیراتی .

- ایسنا/همدان مرور جریان های ادبی که در دوران معاصر ایران فعالیت داشتند، می تواند به ما درکی از نوع تفکرات، گرایش های سیاسی و مذهبی و فضای حاکم بر این دوران را نشان دهد همچنین می توان به این نتیجه رسید که آثار ادبی که در این دوران نوشته شدند از فضای جامعه خود تاثیراتی گرفتند که با بررسی آنها بیشتر می توان در فضای این زمان قرار گرفت و از نزدیک  با شعرا و ادیبان دوران معاصر ایران آشنا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از این رو با حضور دکتر رضا بیات، مدیر موسسه فرهنگی و هنری ادب پژوهی شیعی سلیس نشست مجازی را با موضوع نقد ادبیات معاصر تشکیل دادیم تا بیشتر این موضوع را مورد باز کنیم؛ در ادامه مشروحی از این گفت وگو را می خوانید.

دکتر بیات در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دوران معاصر شامل چه بازه زمانی می شود، می گوید: برای مشخص کردن بازه زمانی عصر حاضر می توان آن را از ابتدای قرن یعنی از سال 1300 هجری شمسی تا امروز در نظر گرفت همچنین به لحاظ اینکه فرهنگ حاکم بر جامعه دچار تغییر معناداری می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوران ادبی معاصر ایران از چه حال و هوایی برخوردار است

دوران ادبی معاصر ایران از چه حال و هوایی برخوردار است