مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 08:352022-01-16سياسي

حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست/هدف حذف بستر رانت و فساد است


نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مردم بدانند که حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه به معنای حذف یارانه ها نیست، بلکه یارانه ها آشکار خواهد شد و کارت اعتباری به مردم داده می شود و هر ماه مبلغی در این کارت ها شارژ می شود که صرفا برای خرید کالا است.

- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مردم بدانند که حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه به معنای حذف یارانه ها نیست، بلکه یارانه ها آشکار خواهد شد و کارت اعتباری به مردم داده می شود و هر ماه مبلغی در این کارت ها شارژ می شود که صرفا برای خرید کالا است.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با ایسنا، درباره موضوع حذف ارز 4200 در لایحه بودجه سال آتی، بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست، بلکه به منزله اصلاح روند معیوب و غلط گذشته است.

برای نمونه در بحث دارو اگر این روند برای سال آینده ادامه یابد حدود 90 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان باید پرداخت شود که حداقل فضای رانت 10 هزار میلیاردی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گفته کارشناسان در سال های گذشته نیز حدود 7 هزار میلیارد تومان رانت در بحث ارز ترجیحی که به دارو تخصیص می یافت وجود داشت و حدود 5 هزار میلیارد تومان قاچاق معکوس صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست/هدف حذف بستر رانت و فساد است

حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست/هدف حذف بستر رانت و فساد است