مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 00:052022-01-15اقتصادي

رونق ترانزیت ریلی و افزایش ارزآوری با گسترش حمل برنامه ای کالا


رونق ترانزیت ریلی با حمل برنامه ای کالا امکان پذیر است و در این حوزه شرکت راه آهن می تواند بدون صرف هزینه، به ارزآوری کشور کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، موقعیت جغرافیایی ایران از جمله ثروت های خدادادی است که هنوز مورد استفاده چندانی قرار نگرفته است.

ترانزیت کالاهای بین المللی از طریق خاک ایران از جمله فرصت هایی است که می تواند این ظرفیت عظیم را فعال کند؛ ایران با واقع شدن در منطقه خاورمیانه، توانایی تبدیل شدن به مرکز عبور کریدورهای جهانی ترانزیتی در مسیر شمال-جنوب و شرق-غرب را دارد، این فرصت علاوه بر آورده های سرشار ارزی، موقعیت راهبردی و جایگاه به مراتب بالاتری را برای ایران در سطح بین المللی ایجاد می کند.

گره خوردن منافع کشورهای مختلف و قدرت های بزرگ اقتصادی با منافع ایران، خنثی کننده تحریم های یک جانبه بوده و درآمد آن می توان جبران کننده بخش اعظمی از درآمدهای از دست رفته نفتی کشور باشد.

* دست برتر سیاسی ایران با تمرکز بر ترانزیت کالا در حال حاضر تجارت جهانی مبتنی بر جریان کالا و اعتبار است و هر کشوری که بتواند بر این دو جریان سیطره داشته باشد، عملا توانسته است کشورهای دیگر را به خود وابسته کرده و اراده خویش را به دیگر کشورها در ابعاد گوناگون تحمیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق ترانزیت ریلی و افزایش ارزآوری با گسترش حمل برنامه ای کالا

رونق ترانزیت ریلی و افزایش ارزآوری با گسترش حمل برنامه ای کالا