مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 21:452022-01-15حوادث

بام بنای تاریخی «مَلِک» در نعلبندان گرگان بر اثر آتش سوزی آسیب دید


مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از اطفاء آتش سوزی بنای مَلِک در محله نعلبندان شهر تاریخی استرآباد خبر داد و گفت: - ، مسعود زیارتی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: صبح امروز (شنبه) سقف بنای مَلِک از خانه های تاریخی همجوار بنای تاریخی امیرلطیفی (موزه صنایع دستی) در محله نعلبندان شهر تاریخی استرآباد (گرگان) دچار آتش سوزی شد که با مشاهده دود آن توسط مسئول موزه صنایع دستی این موضوع به سرعت به آتش نشانی گرگان اطلاع رسانی شد و با پیگیری های یگان حفاطت میراث فرهنگی استان و ورود آتش نشانان به حادثه، این آتش سوزی مهار و اطفاء شد.

مسئول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: این بنا متعلق به دوره قاجاریه و دارای دو بنای یک طبقه و دو طبقه است که در این حادثه بنای یک طبقه آن دچار حریق شده است.

وی بیان کرد: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در ساعات اولیه این آتش سوزی از بنا بازدید کرد و خسارات توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

زیارتی خاطرنشان کرد: عامل اصلی آتش سوزی هنوز مشخص نشده اما متاسفانه با توجه به اینکه بنا خالی از سکنه بوده و در آن حجم بالای مواد اشتعالزا مانند ضایعات پلاستیک و کارتن دپو شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بام بنای تاریخی «مَلِک» در نعلبندان گرگان بر اثر آتش سوزی آسیب دید

بام بنای تاریخی «مَلِک» در نعلبندان گرگان بر اثر آتش سوزی آسیب دید