مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 21:102022-01-15اقتصادي

چند ده هزار نفر فراری مالیاتی داریم/ رشد درآمد دولت از طریق مالیات


وزیر اقتصاد با بیان اینکه مهار کسری بودجه و تورم اولویت دولت است، گفت: به دنبال شناسایی مودیان جدید و فراریان مالیاتی هستیم که البته چند ده هزار نفر بیشتر نیستند.

- ، سید احسان خاندوزی عصر امروز در حاشیه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال شناسایی مودیان جدید و فراریان مالیاتی هستیم که البته چند ده هزار نفر بیشتر نیستند؛ از این طریق و با کاهش فرار مالیاتی، درآمد دولت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بخشی از درآمد دولت به تلاش مالیاتی برمی گردد؛ در بودجه سال 1401، پیشنهاد کاهش پنج درصدی نرخ مالیات را برای شرکت های تولیدی داده ایم.

همچنین یک درصد هم از سهم دولت در مالیات بر ارزش افزوده کاهش پیدا کرده و به سهم شهرداری ها اضافه شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: هنر ما در وزارت اقتصاد باید این باشد که بدون فشار بیشتر مالیاتی بر اقشار تولید کننده، حقوق بگیران، اصناف و کسبه و گروه هایی که به طور شفاف مالیات پرداخت می کنند، فراریان مالیاتی شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی زیادی از درآمدهای دولت از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی، فروش اموال و اوراق تامین می شود، گفت: در سال های اخیر با اوج گرفتن تحریم ها، سهم درآمدهای وصولی توسط این وزارتخانه افزایش زیادی پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند ده هزار نفر فراری مالیاتی داریم/ رشد درآمد دولت از طریق مالیات

چند ده هزار نفر فراری مالیاتی داریم/ رشد درآمد دولت از طریق مالیات