مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 18:552022-01-15اقتصادي

آغاز ترانزیت مستقیم کالاها به شمال عراق از تمرچین


در سفر استاندار اربیل به ارومیه بر سر رفع این مطالبه مهم بین بازرگانان 2 طرف موافقت شد و از امروز به مدت سه ماه به صورت آزمایشی طرح حذف ترانشیپ با عبور روزانه 200 کامیون با ظرفیت 500 تن بار در مرز تمرچین اجرا خواهد شد.

- استاندار آذربایجان غربی گفت: محموله های ترانزیتی ایران از مرز تمرچین پیرانشهر در جنوب استان از امروز، شنبه به صورت مستقیم وارد منطقه شمال عراق می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ محمدصادق معتمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ترانشیپ یکی از مهمترین مشکلات حمل و نقلی در تجارت بین 2 کشور ایران و عراق بود زیرا طرف عراقی اجازه ورود کامیون های ایرانی به این کشور را نمی داد و باید بار بین کامیون های 2 کشور رد و بدل می شد که این امر موجب افزایش زمان صادرات و هزینه ها و همچنین پایین آمدن کیفیت در محصولات کشاورزی بود.

وی ادامه داد: در سفر استاندار اربیل به ارومیه بر سر رفع این مطالبه مهم بین بازرگانان 2 طرف موافقت شد و از امروز به مدت سه ماه به صورت آزمایشی طرح حذف ترانشیپ با عبور روزانه 200 کامیون با ظرفیت 500 تن بار در مرز تمرچین اجرا خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: براساس موافقت 2 طرف در تفاهم نامه مشترک پس از اجرای آزمایشی یک شرکت بین المللی بین 2 طرف ایجاد و حمل و نقل مستقیم کالا دائمی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ترانزیت مستقیم کالاها به شمال عراق از تمرچین

آغاز ترانزیت مستقیم کالاها به شمال عراق از تمرچین