مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 18:452022-01-15اقتصادي

درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده مشخص شد


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 گفت: درآمدهای نفتی کشور در بودجه سال آینده 29/8 میلیارد دلار است.

- به نقل از صداوسیما، رحیم زارع در حاشیه نشست امروز شنبه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اولین جلسه بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش منابع و درآمدها با حضور وزرای نفت و اقتصاد و دارایی و معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

وی افزود: محور اصلی مذاکرات ما، بخش درآمدی بودجه بود؛ مسئولان سازمان برنامه و بودجه به تفکیک توضیح دادند که منابع بودجه عمومی 1372 هزار میلیارد تومان است که 664 هزار میلیارد تومان آن مربوط به مالیات، حقوق گمرکی و سود سهام شرکت ها، 408 هزار میلیارد تومان واگذاری دارایی سرمایه ای مثل نفت و گاز و پتروشیمی و 299 هزار میلیارد تومان نیز مربوط به منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی و استقراض از صندوق توسعه است.

در خصوص منابع حاصل از فروش نفت نیز گفت: با توجه به توضیحات وزیر نفت، درآمدهای نفتی ما 29/8 میلیارد دلار است که 11/9 آن سهم صندوق توسعه ملی، 13/6 میلیارد دلار سهم دولت در بودجه عمومی و 4/3 میلیارد دلار نیز سهم نفت از محل فروش نفت گاز و میعانات گازی است.

زارع تصریح کرد: نمایندگان دسخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401ر حوزه پیش بینی فروش نفت در بودجه امسال یعنی 1/2 میلیون بشکه در روز با نرخ 60 دلار و نرخ تسعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده مشخص شد

درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده مشخص شد