مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 16:052022-01-15سياسي

افزایش و متنوع تر شدن روابط تجاری ایران و کرواسی


سفیر ایران در زاگرب با اشاره به اینکه اراده مقامات دو کشور همکاری و توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه ها است از افزایش و همچنین متنوع تر شدن روابط تجاری ایران و کرواسی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پرویز اسماعیلی در گفت وگو با نشریه گلاس اسلاونیا به سوالات مختلف خبرنگار این نشریه در خصوص روابط ایران و کرواسی، مسائل فرهنگی دو کشور و برخی از موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات افغانستان، وضعیت محیط زیست و تحولات فناوری ارتباطات پاسخ داد که متن کامل آن بدین شرح است: سوال: حدود دو سال از ماموریت شما در زاگرب گذشته است، اولویت های کاری شما در کرواسی چیست؟ - من به عنوان سفیر ایران در کرواسی وظیفه ای جز توسعه روابط دو کشور در همه بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و دانشگاهی ندارم.

این مهم ترین اولویت من است.

در این مسیر تلاش می کنم تا هر چه بیشتر مقامات دولتی، بخش خصوصی، شرکتها، تجار، نخبگان فرهنگی و دانشگاهی و از همه مهم تر مردم دو کشور را به هم نزدیک تر کرده و با هم بیشتر آشنایشان کنم.

از نظر من، تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباط، مهمترین بخش از ماموریت ما دیپلمات ها است.

سوال: در چه زمینه ای بیشتر انتظار پیشرفت در روابط دوجانبه دارید؟ - ما اکنون در بخش سیاسی روابط دوجانبه خوشبختانه وضعیت بسیار بهتری نسبت به بخش های دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش و متنوع تر شدن روابط تجاری ایران و کرواسی

افزایش و متنوع تر شدن روابط تجاری ایران و کرواسی