مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 14:302022-01-15اجتماعي

سازمان محیط زیست موافق حفر چاه های جدید نیست


معاون دفترحفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امکان کشف منابع قابل استفاده آب ژرف در ایران بسیار بعید است، - گفت: در بخش هایی از کشور ما که مطالعات مربوط به آب های ژرف انجام شده، اولا این چاه ها دبی قابل توجهی ندارند ثانیا هم دمای بالایی دارند و هم مواد حل شده زیاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا تورج فتحی با اشاره به انجام مطالعات آب های ژرف در کشور اظهار کرد: بحث آب های ژرف در چند سال اخیر مطرح شده و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم مطالعاتی در این زمینه انجام داده است.

بر این اساس، چند حلقه چاه در محدوده استان سیستان و بلوچستان هم حفر کردند و در اعماق چندهزار متری زمین به آب رسیده اند اما آب های ژرف شرایط خاصی دارد.

وی افزود: در مقیاس زمان زمین شناسی، پوسته زمین در ایران پوسته جوانی است.

آبخوان های ژرفی که در سایر مناطق دنیا کشف شده است و آبخوان های بزرگی هم هستند، بسیار قدیمی هستند و حتی تا چندین میلیون سال قدمت دارند.

نمونه هایی از این آبخوان ها را می توان در جنوب لیبی و استرالیا مشاهده کرد.

معاون دفترحفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: این آبخوان ها در واقع دریاچه های آب شیرین قدیمی هستند که متعاقبا توسط رسوبات پر شده اند و آب آن ها به فسیل تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان محیط زیست موافق حفر چاه های جدید نیست

سازمان محیط زیست موافق حفر چاه های جدید نیست