مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 14:002022-01-15سياسي

نوری المالکی در سمت خود ابقا شد


حزب الدعوه الاسلامیه عراق امروز (شنبه) «نوری المالکی» رییس ائتلاف دولت قانون را با اجماع به عنوان دبیرکل حزب الدعوه انتخاب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، منابع عراقی گزارش دادند که حزب الدعوه اخیرا کنفرانس هجدهم خود را با شعار با هویت اسلامی مقابل چالش ها می ایستیم و کشور را می سازیم برگزار کرد.

این منابع تصریح کرده اند که حزب الدعوه الاسلامیه (عراق) بار دیگر به المالکی اعتماد کرد و او را با اتفاق آرا به دبیر کلی حزب برگزید.

حزب الدعوه الإسلامیه، سازمان سیاسی اسلام گرای شیعه عراق است که در سال 1957 توسط سید مرتضی عسگری و شاگردان و پیروان آیت الله محمدباقر صدر تأسیس شد.

این حزب ابتدا در قامت یک جنبش مذهبی پیشرو در عراق پدیدار شد که به ترویج ارزش های اسلامی و مقابله با سکولاریسم می پرداخت.

در دههٔ 1970 با افزایش نفوذ این حزب در میان جوانان و شخصیت های مذهبی عراق و سرکوب آن از سوی رژیم حزب بعث، الدعوه به جریانی انقلابی تبدیل شد که به مقاومت مسلحانه در برابر رژیم بعث می پرداخت.

دشمنی حزب الدعوه و رژیم صدام پس از قتل آیت الله محمدباقر صدر رهبر معنوی این جنبش در سال 1980 به اوج خود رسید.

این حزب پس از براندازی رژیم بعث صدامی در سال 2003 به یکی از مهم ترین احزاب سیاسی عراق تبدیل شد، به طوری که حیدر العبادی ، نوری المالکی و ابراهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوری المالکی در سمت خود ابقا شد

نوری المالکی در سمت خود ابقا شد