مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 13:552022-01-15پزشكي

توصیه های مهم تغذیه ای در فرایند واکسیناسیون کرونا


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تغذیه را عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دانست و گفت: رعایت برخی نکات تغذیه ای و پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی، - باعث ارتقای سلامت و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در روند واکسیناسیون می شود.

امین امینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در زمان تزریق واکسن نیازی به رژیم غذایی ویژه ای نیست اما لازم است با مواد غذایی و نکاتی که به سلامت و افزایش کارایی قدرت و سیستم ایمنی بدن در زمان واکسیناسیون کمک می کند آگاهی داشته باشیم تا بتوانیم عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را به حداقل رسانده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم.

وی به نکات مهمی قبل از واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: قبل از انجام واکسیناسیون غذای سبک یا میان وعده ساده ای میل کنید و ناشتا نباشید، این موضوع به ویژه در مورد افرادی که ترس از آمپول زدن دارند باید رعایت شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: شب قبل از واکسیناسیون خواب خوب و راحتی داشته باشید و بهداشت خواب را رعایت کنید چون خواب کافی و آرام یکی از رازهای سلامت و طول عمر انسان همراه با زندگی با نشاط است و نقش مهمی در آماده سازی سیستم ایمنی بدن و تقویت آن ایفا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های مهم تغذیه ای در فرایند واکسیناسیون کرونا

توصیه های مهم تغذیه ای در فرایند واکسیناسیون کرونا