مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 12:502022-01-15اقتصادي

ضرورت توسعه مسکن در بافت فرسوده شهری


معاون بازآفرینی مسکن و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اولویت نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری گفت: توسعه و تامین مسکن را می توان از محدوده های بافت شهری آغاز کرد.

- مصطفی رضایی امروز (25 دی) در جلسه بازآفرینی شهری استان کردستان با اشاره به بافت های پیشینه روستایی اظهار کرد: مساحت بافت های پیشینه روستایی که در توسعه های شهری به محدوده شهری پیوسته اند، هزار و 712 هکتار است این در حالی است که ما در برنامه قانون جهش تولید در استان مجموعا به هزار و 688 هکتار زمین نیاز داریم.

وی عنوان کرد: 51 درصد جمعیت استان در 28 درصد مساحت شهرها در بافت های حاشیه ای شهر اسکان دارند که نکته قابل تاملی است و در خود شهر سنندج نیز با کسر پادگان به عنوان لکه بزرگ شهری این عدد 50 درصد جمعیت شهری است.

رضایی اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی استان در میانگین کشوری 4 متر مربع و در میانگین جهانی 6 متر مربع است که نابرابری توزیع خدمات را به خوبی نشان می دهد.

وی ادامه داد: شهرهای بانه و مریوان بیشترین سکونتگاه های پیرامون شهر را دارند و شهر در احاطه سکونت های غیررسمی است؛ همچنین در شهر قروه نیز دو حاشیه نشینی بزرگ وجود دارد که عمده مشکلات ما در قروه و بیجار نوسازی بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر است؛ همچنین در شهر کامیاران بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که پهنه اصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توسعه مسکن در بافت فرسوده شهری

ضرورت توسعه مسکن در بافت فرسوده شهری